تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰ مسابقات قهرمانی کشوری کراسفیت برای حضور در مسابقات جزیره کیش برگزار شد افتتاح دکل مخابراتی روستای میدان طیاره و برخورداری ٨ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول در شهرستان مسجدسلیمان جشنواره خیریه به میزبانی مجموعه بزرگ اقبال نخبگان خوزستان برگزار گردید+تصاویر علی عسگر ظاهری عبده وند به عنوان نماینده حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل معرفی شد انتشار لیست نهایی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز بیانیه‌؛ سکوت اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات مجلس دوازدهم افتتاح گالری و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری با حضور ۶۰ صنعتگر در شهرستان مسجدسلیمان تقدیر از بانوی مسجدسلیمانی در همایش ۱۲۰ کارآفرین خودساخته کشور برای تقویت فن بیان روی کدام مهارت‌ها وقت بگذاریم؟ / آموزش سخنوری با معجزه بیان محدود کردن حق انتخاب مردم به “ناجمهوریت نظام” ختم مى‌شود/ انتخابات از معنا تهی شده اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان درخصوص گمانه زنی های رد یا تایید کاندیداها در فضای مجازی/هیچ لیست جدیدی به فرمانداری ارسال نشده است/همشهریان محترم اخبار را از منابع موثق دنبال کنند

12

کرونا، چالشی برای آموزش و پرورش

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 1325
  • 28 فروردین 1399 - 0:06
کرونا، چالشی برای آموزش و پرورش

به قلم: یونس رفیعی منجزی – کارشناس ارشد جامعه شناسی با شیوع ویروس کرونا-کوید۱۹در جهان، یکی از مراکزی که در معرض خطر انتشار هرچه بیشتر این ویروس به علت تراکم جمعیتی قرار گرفت؛ مراکز آموزشی بودند. تراکم بالای دانش آموزان، پرسنل آموزشی و کثرت مراجعه کنندگان سبب شد که دولت برای مصون ماندن از خطر […]

به قلم: یونس رفیعی منجزی – کارشناس ارشد جامعه شناسی

با شیوع ویروس کرونا-کوید۱۹در جهان، یکی از مراکزی که در معرض خطر انتشار هرچه بیشتر این ویروس به علت تراکم جمعیتی قرار گرفت؛ مراکز آموزشی بودند. تراکم بالای دانش آموزان، پرسنل آموزشی و کثرت مراجعه کنندگان سبب شد که دولت برای مصون ماندن از خطر ابتلا، تصمیم به تعطیلی این مراکز بگیرد.

یکی از خصوصیات رفتاری ویروس کرونا سرعت انتقال و ابتلای این ویروس است. لذا برنامه های آموزش رسمی در اکثر نقاط درگیر با این ویروس، تعطیل شدند. اما اهمیت آموزش و ادامه روند آموزش بر همگان آشکار و مبرهن است.

دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای مصونیت بخشی از جامعه ی درگیر، تصمیم به تعطیلی این مراکز گرفته که این دوری از تحصیل و آموزش سبب نگرانی و دغدغه اولیاء و صاحبنظران آموزش و پرورش شده است! آموزش و پرورش از طریق شبکه آموزش رسانه ملی و پس از آن شبکه شاد (شبکه آموزش دانش آموزی) را در بستر پیام رسان های داخلی، پیشنهاد نمود. این روش با #شعار آموزش ادامه دارد، سبب شد که آموزش و پرورش از طریق رسانه به شکل رسمی وارد این چرخه ی شود، اما با ادامه تعطیلی به علت شیوع کرونا در کارآمدی این شیوه ها نقد های بسیاری پدیدار شد.

نقد های به آموزش از طریق رسانه ملی و شبکه شاد: یکی از انتقادات، زیرساخت اینترنت کشور است. باید بررسی کرد که زیرساخت اینترنت کشور برای آموزش ۱۴ میلیون دانش‌آموز پاسخگو هست یا خیر؟ به هر حال پارامترهای مختلفی در این حوزه نقش دارند. ترافیک اینترنت باعث میشود سرویس‌دهی ضعیف شود،یا بررسی این مسئله که در مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، چگونه از نعمت شبکه شاد استفاده نمایند؟ انتقاد بعدی که از تاکید بر استفاده از این سیستم وارد می شود این است که آیا تمامی دانش آموزان ایرانی دسترسی به گوشی هوشمند برای استفاده از این برنامه آموزشی را دارند؟ یا فرضا خانواده ای که دو دانش آموز دارد از آنجا که باید نوبتی از تلفن همراه اولیا استفاده کنند، دچار مشکل شده‌اند. موضوع دیگر این است که در آموزش، ارتباط بصری مدرسین و دانش آموزان بسیار مهم است و در آموزش مجازی متاسفانه این ارتباط چشمی وجود ندارد و معلم نمی‌داند که دانش آموزان بر ارائه مطالب و مفاهیم تمرکز دارند یا خیر، طرح درس را متوجه شده یا نه، یا اینکه دانش‌آموز تمرینات را خودش در منزل انجام داده یا با کمک دیگران؟ در واقع متولیان آموزش نمیتوانند ارزشیابی مناسبی از فرایند تدریس داشته باشند.این انتقادات گوشه ای از معایب و محدودیت های شبکه شاد است که می طلبد برنامه ریزان و صاحبنظران آموزش و پرورش در خصوص شعار آموزش ادامه دارد بررسی های بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=1325

نظر دهید:

  1. اقای منجزی عزیز به ایرادات بالا قیمت سرسام اور اینترنت را هم اضافه کنید???

  2. خیلی کامل و دقیق بود .ممنون از آقای رفیع منجزی.

  3. کاش درد همه ی آدما کرونا بود،کاش انسان ها کمی به خودشون و رفتارشون توجه میکردند و انسانیت

  4. کاش بیشتر انسان ها نگران انسانیتشون بودن،تا یک ویروس ساختگی

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.