تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰ مسابقات قهرمانی کشوری کراسفیت برای حضور در مسابقات جزیره کیش برگزار شد افتتاح دکل مخابراتی روستای میدان طیاره و برخورداری ٨ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول در شهرستان مسجدسلیمان جشنواره خیریه به میزبانی مجموعه بزرگ اقبال نخبگان خوزستان برگزار گردید+تصاویر علی عسگر ظاهری عبده وند به عنوان نماینده حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل معرفی شد انتشار لیست نهایی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز بیانیه‌؛ سکوت اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات مجلس دوازدهم افتتاح گالری و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری با حضور ۶۰ صنعتگر در شهرستان مسجدسلیمان تقدیر از بانوی مسجدسلیمانی در همایش ۱۲۰ کارآفرین خودساخته کشور برای تقویت فن بیان روی کدام مهارت‌ها وقت بگذاریم؟ / آموزش سخنوری با معجزه بیان محدود کردن حق انتخاب مردم به “ناجمهوریت نظام” ختم مى‌شود/ انتخابات از معنا تهی شده اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان درخصوص گمانه زنی های رد یا تایید کاندیداها در فضای مجازی/هیچ لیست جدیدی به فرمانداری ارسال نشده است/همشهریان محترم اخبار را از منابع موثق دنبال کنند

3

شستن دستها به تنهایی کافی نیست

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 932
  • 19 اسفند 1398 - 0:49
شستن دستها به  تنهایی کافی نیست

《پایگاه خبری دیدبان》با توجه به‌سرعت بالای شیوع بیماری کووید ۱۹، در کنار توصیه اکید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خشک‌کردن دست‌ها پس از شست‌وشو نیز بسیار مهم است.با افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سراسر جهان، سازمان بهداشت جهانی به […]

《پایگاه خبری دیدبان》با توجه به‌سرعت بالای شیوع بیماری کووید ۱۹، در کنار توصیه اکید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خشک‌کردن دست‌ها پس از شست‌وشو نیز بسیار مهم است.
با افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سراسر جهان، سازمان بهداشت جهانی به همه مردم توصیه کرده است که به‌طور منظم و کاملاً تمیز دست خود را با آب و صابون بشویند یا اگر این امکانات در دسترس نبود، دستانشان را با الکل ضدعفونی کنند تا در اولین فرصت نسبت به شست‌وشوی آن‌ها اقدام نمایند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در صورت رعایت بهداشت به‌صورت کلی و مداوم می‌توان شیوع این بیماری را محدود و محدودتر کرد.
به دلیل اهمیت خشک‌کردن صحیح دست‌ها در بیمارستان‌ها چه به‌عنوان بیمار یا بازدیدکننده یا کادر بهداشتی و درمانی، بهترین گزینه همیشه حوله‌های کاغذی یک‌بارمصرف است. علاوه بر این، دستمال کاغذی یک‌بارمصرف، سریع‌ترین و مؤثرترین روش از بین بردن رطوبت باقیمانده روی دست‌ها بوده که ممکن است امکان انتقال میکروارگانیسم‌ها را فراهم کند.
لازم به توضیح است که برای شستن مؤثر دستان باید از آب تمیز و صابون استفاده شود و دست‌ها باید حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با مایع صابون روی‌هم مالیده شده و سپس با آب شست‌وشو داده شود.
استفاده از صابون برای شستشوی دست‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا تحقیقات نشان داده که شست‌وشو با صابون باعث کاهش چشمگیر میکروب‌ها اعم از ویروس‌ها و باکتری‌ها روی دست‌ها می‌شود؛ اما یکی از بخش‌های شست‌وشوی دست‌ها که اغلب نادیده گرفته می‌شود، خشک‌کردن آن‌ها است که برای بهداشت مؤثر، ضروری به نظر می‌رسد.
خشک‌کردن دست نه‌تنها رطوبت دست‌ها را از بین می‌برد بلکه باعث اصطکاک نیز می‌شود که در اثر آن کاهش بیشتر بار میکروبی و انتقال محیطی میکروارگانیسم‌ها را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، انتقال میکروب‌ها از پوست‌های مرطوب بیشتر از پوست‌های خشک صورت می‌گیرد.
در این میان نحوه خشک‌کردن دستان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌راحتی نمی‌توان خشک‌کردن دستان را به هر روش ساده‌ای انجام داد. این مسئله برای کادر پزشکی اعم از پرستاران و پزشکان در بخش‌های مختلف بیمارستانی و جراحی نسبت به دیگر بخش‌های جامعه بسیار مهم است.
در یک تحقیق جدید، اهمیت خشک‌کردن دست‌ها و پیامدهای دست‌های مرطوب در بیماران و کادر مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی موردبررسی قرار گرفت. یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که خشک‌کن‌های هوای گرم مخصوص دست و حوله‌های غلتکی پارچه‌ای از روش‌های مشکل‌ساز در خشک‌کردن دستان به‌ویژه در بیمارستان‌ها به‌حساب می‌آیند. این تحقیقات به‌طور عمده تأثیر خشک‌کردن دست بر باکتری‌ها، نه ویروس‌ها را موردبررسی قرار داده است؛ اما با توجه به این مسئله که سازمان بهداشت جهانی روی شست‌وشوی مکرر دست‌ها تأکید دارد، نتایج آن می‌تواند در هنگام بررسی انتقال و شیوع کروناویروس در بیمارستان‌ها و بخش‌های جراحی پزشکی بسیار مهم باشد. نتایج این تحقیق جدید نشان می‌دهد استفاده از حوله‌های کاغذی یک‌بارمصرف، بهداشتی‌ترین روش خشک‌کردن دست است.

به‌طورکلی استفاده از خشک‌کن‌های هوای گرم به دلایل بهداشتی به‌ویژه در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توصیه نمی‌شوند چون این دستگاه‌ها برای گرم کردن هوایی که خارج می‌کنند باید هوای محیط را به داخل دستگاه بکشند. هوای محیط می‌تواند آلوده باشد و باعث افزایش پراکندگی ذرات و میکروارگانیسم‌ها به سطح دست‌ها و همچنین محیط شود. استفاده از حوله‌های غلتکی پارچه‌ای نیز در بخش‌های عمومی توصیه نمی‌شوند چراکه وقتی رول به پایان می‌رسد، می‌تواند منبع انتقال عوامل بیماری‌زا برای دست‌های تمیز باشد.
قابل‌توجه است که مناسب‌ترین روش برای خشک‌کردن دست در یک محیط بالینی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با روش‌های توصیه‌شده برای بهداشت عمومی متفاوت است. درواقع این مسئله به دلیل احتمال خطر بیشتر انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها در بیمارستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
بنابراین به دلیل اهمیت خشک‌کردن صحیح دست‌ها در بیمارستان‌ها چه به‌عنوان بیمار یا بازدیدکننده یا کادر بهداشتی و درمانی، بهترین گزینه همیشه حوله‌های یک‌بارمصرف است. علاوه بر این، دستمال کاغذی، سریع‌ترین و مؤثرترین روش از بین بردن رطوبت باقیمانده روی دست‌ها بوده که ممکن است امکان انتقال میکروارگانیسم‌ها را فراهم کند.
در خاتمه و بر اساس نگرانی‌های شدید در شیوع سریع کرونا ویروس، می‌توان گفت در کنار اهمیت بالای شست‌وشوی مرتب و مکرر دست‌ها، خشک‌کردن آن‌ها نیز بسیار مهم است. علاوه بر آن، این تحقیقات بیشتر در جهت ارتقاء بهداشت در بخش‌های پزشکی و درمانی انجام‌گرفته اما می‌تواند در بخش‌های عمومی و خصوصی نیز به کار گرفته شود.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=932

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.