تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

آخرین اخبار

نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است

3
دانستنی های حقوقی به قلم سعید کریمی

تعریف سوءپیشینه؛ نحوه اخذ گواهی سوء پیشینه به صورت حضوری و غیرحضوری(اینترنتی)؛ مواردی ڪه در این گواهی ثبت می گردد:

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 6814
  • 28 اسفند 1399 - 10:27
تعریف سوءپیشینه؛ نحوه اخذ گواهی سوء پیشینه به صورت حضوری و غیرحضوری(اینترنتی)؛ مواردی ڪه در این گواهی ثبت می گردد:

منظور از سابقه ڪیفری؛ سابقه ای است ڪه مربوط به جرم است، یعنی اگر فردی عملی انجام دهد ڪه در قانون جرم شناخته شده و حڪم محکومیت وی با تعیین مجازات صادر شده باشد و این جرم از جرایمی باشد ڪه موجب درج در سوء پیشینه است، به عنوان سابقه ڪیفری در گواهی سوء پیشینه ثبت می گردد.

《دیدبان مسجدسلیمان 》گواهی عدم سوء پیشینه؛ گواهی است ڪه سابقه و پیشینه ڪیفری افراد در آن درج می گردد.
منظور از سابقه ڪیفری؛ سابقه ای است ڪه مربوط به جرم است، یعنی اگر فردی عملی انجام دهد ڪه در قانون جرم شناخته شده و حڪم محکومیت وی با تعیین مجازات صادر شده باشد و این جرم از جرایمی باشد ڪه موجب درج در سوء پیشینه است، به عنوان سابقه ڪیفری در گواهی سوء پیشینه ثبت می گردد.

در واقع به شخصی می‌توان گفت دارای سابقه ڪیفری است ڪه مرتڪب جرایم خاص شده باشد و به همین علت صلاحیت و اعتبار انجام برخی امور و عهده‌دار شدن برخی مسئولیت‌ها و تڪالیف و همچنین برخورداری از برخی حقوق اجتماعی ڪه به طور عادی هر فردی از جامعه می‌تواند از آن بهره‌مند شود را از دست می‌دهد.

قوه قضائیه جهت جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان و سهولت ڪار آنها امڪان دریافت گواهی سوءپیشینه را از طریق اینترنت فراهم نموده است.
لذا در حال حاضر این گواهی را به دو طریق حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) می توان اخذ نمود:
۱- با درخواست متقاضی از سوی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس ۱۰+ صادر می گردد.
۲- صدور و دریافت این گواهی به صورت اینترنتی ڪه با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) می توان آنرا ثبت نمود.

🔹برای دریافت گواهی سوء پیشینه اینترنتی باید اقدامات ذیل را به ترتیب انجام داد :
۱- عبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی و یا سامانه ثنا را در مرورگر اینترنتی خود جستجو ڪرده و وارد صفحه شوید. 
۲- بعد از آنڪه وارد صفحه اصلی سامانه شدید از منوی سمت راست صفحه و در قسمت سرتیتر اطلاع رسانی، گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب ڪنید.
۳- در این قسمت باید ڪد ملی و رمز شخصی خود را وارد ڪرده و سپس گزینه مرحله بعد را فعال ڪنید.
۴- در این زمان برای تلفن همراه شما یک رمز موقت ارسال می شود ڪه بعد از درج آن در قسمت مشخص شده باید گزینه ورود را انتخاب ڪنید.
۵- در آخر این سوال از شما پرسیده می شود: آیا با درخواست گواهی سوء پیشینه جدید موافق هستید؟
در صورت اطمینان گزینه بله را انتخاب ڪنید.

🔹برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت حضوری مراحل ذیل باید انجام شود : 
۱- ابتدا مراجعه به یڪی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی .
 ۲-  ارائه مدارک از جمله : ( اصل شناسنامه؛ اصل ڪارت ملی فرد متقاضی؛ عڪس بیومتریک با مشخصات معین؛ معرفی نامه از محل ڪار یا تڪمیل فرم درخواست؛ همراه داشتن ڪد پستے ده رقمے ) به دفتر مذڪور . 
 ۳- پرداخت هزینه ها از طریق دستگاه ڪارتخوان مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی صورت می گیرد.
۴- تڪمیل فرم درخواست گواهی عدم پیشینه و ارائه آن به دفتر خدمات انتظامی .
و در آخر بعد از اتمام همه اقدامات فوق و پرداخت هزینه پست گواهی عدم سوء پیشینه بعد از چند روز به آدرس متقاضی ارسال می گردد.

▪️نڪته: بسیاری از افراد فڪر می ڪنند؛ صرف شڪایتی در دادگاه یا دادسرا باعث درج مطلبی در پیشینه آنها خواهد شد.
اما اینطور نیست ڪه هر شڪایت و هر موضوعی در پیشینه ڪیفری افراد درج گردد.

🔹مدت زمان پاک شدن سابقه ڪیفری افرادی ڪه مرتڪب جرم خاص شده‌اند، با توجه به نوع جرم ارتڪابی و نوع مجازاتی ڪه متحمل شده‌اند متفاوت است و شامل موارد زیر می‌باشد:

الف) اگر فردی ڪه به دلیل ارتڪاب جرم، محڪوم به اعدام و یا حبس ابد شده باشد ولی بنا بر دلایلی (گذشت شاڪی، عفو) اجرای مجازات او متوقف شود، از تاریخ توقف اجرای حڪم مجازات به مدت هفت سال دارای سوء پیشینه می‌شود و بعد از گذشت هفت سال سابقه‌ ڪیفری او پاک خواهد شد.

ب) فردی ڪه محڪوم به قطع عضو و قصاص عضو (در صورتی ڪه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه‌ی مجنی‌علیه باشد)، نفی بلد و حبس درجه‌ی چهار شود، بعد از محڪومیت و تحمل مجازات در نظر گرفته شده، به مدت سه سال دارای سوءسابقه ڪیفری شده و پس از آن سابقه ڪیفری او پاک خواهد شد.

پ) فردی ڪه به شلاق حدی، قصاص عضو (در صورتی ڪه جنایت وارد شده نصف دیه‌ی مجنی‌علیه یا ڪمتر از آن باشد) وحبس درجه‌ی پنج محڪوم شود، پس از مدت دو سال از تحمل مجازات مقرر شده، سابقه‌ ڪیفری اش پاک خواهد شد.

 در واقع شخصی ڪه مرتڪب این نوع و درجه از جرایم شود، علاوه بر تحمل مجازات اصلی، دارای سوءسابقه نیز خواهد شد؛ به اصطلاح عامیانه یعنی اسمش در لیست سابقه‌دارها وارد می‌شود.
شایان ذڪر است در غیر مواردی ڪه در فوق  بیان شد؛ سایر موارد در گواهے های صادره از مراجع ذی ربط منعڪس نمی گردد، مگر به درخواست مراجع قضایی برای تعیین یا بازنگری در مجازات.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=6814

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.