تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024

آخرین اخبار

سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰ مسابقات قهرمانی کشوری کراسفیت برای حضور در مسابقات جزیره کیش برگزار شد افتتاح دکل مخابراتی روستای میدان طیاره و برخورداری ٨ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول در شهرستان مسجدسلیمان جشنواره خیریه به میزبانی مجموعه بزرگ اقبال نخبگان خوزستان برگزار گردید+تصاویر علی عسگر ظاهری عبده وند به عنوان نماینده حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل معرفی شد انتشار لیست نهایی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز بیانیه‌؛ سکوت اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات مجلس دوازدهم افتتاح گالری و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری با حضور ۶۰ صنعتگر در شهرستان مسجدسلیمان تقدیر از بانوی مسجدسلیمانی در همایش ۱۲۰ کارآفرین خودساخته کشور برای تقویت فن بیان روی کدام مهارت‌ها وقت بگذاریم؟ / آموزش سخنوری با معجزه بیان محدود کردن حق انتخاب مردم به “ناجمهوریت نظام” ختم مى‌شود/ انتخابات از معنا تهی شده اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان درخصوص گمانه زنی های رد یا تایید کاندیداها در فضای مجازی/هیچ لیست جدیدی به فرمانداری ارسال نشده است/همشهریان محترم اخبار را از منابع موثق دنبال کنند

3
یادداشتی بقلم هدایت یزدی پیشکسوت ورزش

به بهانه پنج خرداد ۱۲۸۷ فوران نفت در مسجدسلیمان (خوزستان)

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 5 دقیقه
  • کد خبر : 7282
  • 09 خرداد 1400 - 18:06
به بهانه پنج خرداد ۱۲۸۷ فوران نفت در مسجدسلیمان (خوزستان)

سالیان سال است که نفتی ها زمین های شهرهای خوزستان را برای رسیدن به نفت حفاری می کنند به طلای سیاه می رسند اما بعد برای هز‌ینه در ورزش و توجه به علاقه مندی جوانان خوزستانی، چرتکه می اندازند!

دیدبان مسجدسلیمان:هدایت یزدی پیشکسوت ورزش به بهانه پنج خرداد از نداشته های خوزستان می گوید:سال هاست که نفتی ها زمین های شهرهای خوزستان را برای رسیدن به نفت حفاری می کنند. آن ها به نفت می رسند و بعد تنها آلودگی و آلایندگی آن سهم خوزستانی هاست و بس !!!!


شاید تصور این که میلیون ها خوزستانی کنار چاه های نفتی زندگی کنند اما کمترین بهره را ازاین سرمایه عظیم نبرند و از نظر امکانات شهری و رفاهی، همچنان فقیرومحروم باشند، باور کردنی نباشد ولی با نگاهی گذرا به شهرهای نفتی استان خوزستان از جمله مسجدسلیمان، آبادان،اهواز،امیدیه،شادگان ،هفتکل، رامهرمز، غیزانیه ،لالی و….. به وضوح می توان این کم لطفی را مشاهده کرد.

در پی فقر امکاناتی و رفاهی، بیکاری دربین جوانان و خیلی از مسایل دیگر در شهرهای نفتی استان خوزستان، تنها دلخوشی بچه های اهواز( حصیرآباد، لشکرآباد، غیزانیه، کوت عبدالله و….) مسجدسلیمان، آبادان،گچساران، آغاجاری، امیدیه ،هفتکل و …همین کورسوامیدی در ورزش است که طی سال های اخیر با مصوبات سخت گیرانه دولتی ها خصوصا وزارت نفت، نادیده گرفته شده است.

جایی که در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دولت را مکلف به هزینه درانجام فعالیت های ورزش همگانی و قهرمانی کرده است ولی سازمانهاوارگانهای دولتی اززیربارآن شانه خالی می کنندوقوانین رادراجرا نادیده می گیرندکه این نشان ازیک بام دوهوا دراجرای قانون دارد.

در دنیای امروزی که همه کشورها به دنبال توسعه و گسترش سلامت وایجادشور نشاط جامعه خود ازطریق پرداختن به ورزش و انجام فعالیتهای ورزشی می باشند در خوزستان با مصوبات غیر کارشناسی و سلیقه ای، ورزش در حال نابود شدن است؛ نابودی که به معنای افزایش آمار آسیب های اجتماعی مثل بزه کاری ،خودکشی و اعتیاد و…….در بین جوانان خوزستانی خواهد بود.

انگارنه انگار که پول خرج کردن در ورزش سرمایه گذاریست مثل اینکه خرج کرد در ورزش رابه غلط هزینه کرددرورزش و ریخت وپاش تلقی می کنند آنهامتوجه این موضوع نیستند که اگر ده ریال در ورزش هزینه کنند صدریال کاهش هزینه های درمانی رابهمراه خواهدداشت و سلامت جامعه تضمین خواهدشد .
مسیرمشخص شده در ورزش خوزستان سقوط ازپرتگاهی است که درآن برگشتی وجود ندارد مسئولین ارشد می بایست نگاه ویژه ای به استان خوزستان داشته باشند.بخشنامه ای که در شهرهایی مثل تهران و….قابلیت اجرا دارد.قطعادر شهرهای محروم قابلیت اجرا نخواهد داشت دستورالعمل ها می بایست بومی سازی و برمبنای ساختارهای استان/شهر به نگارش درآیندتاقابلیت اجراداشته باشند.

به عنوان مثال تصمیماتی از سوی وزارت نفت برای ورزش همگانی وقهرمانی اتخاذ می شود که گویی فراموش می کنندکه تمام ورزش خوزستان درتیم های نفتی “ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب و پالایش پخش آبادان”خلاصه می شود و اگر این سه شرکت را از همراهی ورزش خوزستان خارج کنند، یعنی نابودی هر چه سریع تر ورزش استان!!!! زیرا در شرایط اقتصادی فعلی، بخش خصوصی نیز چندان مشتاق به حضور وهمراهی درعرصه ورزش حرفه ای وقهرمانی وهمگانی و هزینه کرد درآن نخواهدبود.

مطمئنا باشگاههای نفتی با فعالیت در بیش از ۶۰ رشته ورزشی دربخش همگانی وبیش از ۱۰۰ تیم در بخش قهرمانی، با مصوبات وزارت نفت و بودجه تعیین شده دیگر توانایی حضور موثروتاثیرگذاردر ورزش همگانی و قهرمانی ندارند و شاید نام چنین اقداماتی را تنها بتوان “فاجعه ای دیگر در حق مردم شهیدپرورخوزستان وایران اسلامی “ گذاشت. در نهایت نیز ضربه سهمگین چنین تصمیماتی به مردم مظلوم و جوانان خوزستانی واردخواهدشد زیرا وقتی هنوز نتوانسته ایم برای خیلی از جوانان شغل و امکانات رفاهی و آموزشی و فضایی برای تخلیه انرژی شان ایجاد کنیم و بعد هم ورزش را به عنوان فضایی برای تخلیه انرژی از آن ها می گیریم، آیا این چیزی جز بی عدالتی و فاجعه محسوب نمی شود؟
براستی حق وسهم مردم شریف خوزستان ومسجدسلیمان بافوران نفت در۱۲۸۷شمس چه بوده است آیابعداز۱۱۳سال دیگرکافی نیست؟؟؟؟
نکته جالب و قابل تامل نیز تکرار جمله “مسئولیت اجتماعی در قبال مردم” از سوی مسئولان از جمله وزارت نفت است، موضوعی که وقتی به عمل می رسد، رنگ می بازد و نتیجه آن می شود مصوبات سخت گیرانه و تصمیماتی که از بایت آن چیزی عاید خوزستان نمی شود .

آیا دیگر شعار کافی نیست؟

مسئولان نباید فراموش کنند که مسئولیت اجتماعی شان در خوزستان می بایست خیلی پررنگ واثرگذارباشد نه اینکه درحدصدقه و رفع مسئولیت وشعارعمل کنندآنها بایدبدانندکه تعریف مسئولیت اجتماعی را مردم پیرامون مناطق عملیاتی و تاسیسات نفتی بخوابی می دانندآنهامیدانندکه وجود این تاسیسات برابربود بانابودی زمینهای کشاورزی و دامداری آنهاکه تنهامنبع درآمدشان بوده که دیگروجودندارند.

همیشه درذهن همه پیشکسوتان ورزش این سوال مطرح است که آیا وقتی سازمانهای دولتی خصوصا وزارت نفت مصوباتی را برای ورزش همگانی و قهرمانی تیم های نفتی تعیین می کنند و عملا ورزش را به حاشیه می برند، به فکر جایگزینی برای ورزش نیز بوده اند؟

آیا ایجاد شغل، امکانات رفاهی و آموزشی در خوزستان چند برابر خواهد شد؟

مدیران سازمانها باید با این واقعیت که درقبال تمامی مردم مظلوم و زجرکشیده استان خوزستان مسئولیت دارند وبایدبدانندکه همانطوریکه قطره قطره شیره وجودی آن که هماناتولید ۸۴درصدی نفت وگازودیگرمعادن دراستان خوزستان بدست توانمند متخصصان این مرزوبوم استخراج ودرچرخه اقتصادکشورواردمی شود به همان نسبت نگاه و توجه خودرا به استان خوزستان تغییر داده و ضمن ایجادبستری درراستای وفاق ملی دراستان ازاجحاف و دادن صدقه در حق مردم ولایت مدارخوزستان بجدجلوگیری نمایند.

مگرمردم این سرزمین بجز ورزش دلخوشی دیگری هم دارند؟؟

فقر،بیکاری،بزه کاری ،نبود امکانات رفاهی ،دود وبوی نفت و گاز، گردوغبار،حراج آبهای استان،جنگ ۸ ساله،وجودگروههای منحرف در استان و…….کافی نیست لطفاوخواهشا ورزش را از این استان نگیرید ورزش تنهادل مشغولی مردم این استان است.
مگر هزینه تیمهای نفت مسجدسلیمان ،نفت آبادان ،نفت امیدیه ونفت وگازگچساران بااین همه هوادارعلاقمندکه به این تیمهاعاشقانه زندگی می کنندچقدر است که وزارت نفت برای پرداخت منابع مالی به آنهاچرتکه انداخته و این تیمهارادرتمامی فصول مسابقات در شرایط بحرانی وانحلال قرارمی دهد!!!!

خیلی ها خون دل ها خورده اند تا ورزش خوزستان دوباره جان بگیرد و استعدادها و ورزشکاران موفقی از این استان به کشور و جهان معرفی شونداستان خوزستان براستی قطب اصلی بسیاری ازرشته های ورزشی درکشوراست عدم فعالیت ورزشی تیمهای نفتی وصنعتی درخوزستان مساوی با رکود ورزش درکشور وافول ورزش ملی وبالا نرفتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران درعرصه های ملی وبین المللی !
آیا آن هایی که برای هزینه در بخش ورزش، سختگیرانه تصمیم می گیرند به این مهم توجه داشته اند که اگر ورزش خوزستان از مسیر خود خارج شود، بهای آن تنها سرکوب استعدادها، کاهش علاقمندان به ورزش، افزایش تعداد زندانیان و معتادان و پُر شدن بیمارستان ها خواهدبود!!!

نکته قابل تامل دیگر نقش کم رنگ ۱۸ نماینده ومدیران ارشدخوزستان برای پشتیبانی از ورزش استان است تا جایی که صدای اعتراض اهالی ورزش خوزستان نیز بارها به گوش رسید و خواستار دفاع نمایندگان استان در مجلس از ورزش خوزستان در پی تصمیمات غیرکارشناسانه درورزش شدند.

اما گویا نمایندگان و مدیران ارشد استان فراموش کرده اند که با سکوت برابر چنین تصمیماتی، چه ظلمی در حق جوانان خوزستانی می شود و این جوانان و آیندگان نیز هرگز این ظلم وبی تفاوتی را فراموش نخواهند کرد.

دکترهدایت یزدی پیشکسوت ورزش۱۴۰۰/۳/۵

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=7282

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.