علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده قاضی منصوری به گره‌های جدید در روند کار پرونده اشاره و تاکید کرد: در ابتدای امر من با مراجعه خواهر و برادر قاضی منصوری، وکالت ایشان را قبول و شکایت را در دادسرای جنایی ثبت کردیم، اما برای ادامه کار باید منتظر انجام کارهای انحصار وراثت می‌شدیم

وی ادامه داد: تصور خانواده نیز این بود که اختلافی در این زمینه وجود ندارد چون آقای منصوری تنها همین یک دخترخوانده را داشتند که اسم ایشان را در شناسنامه خود وارد کرده بودند. 

علیزاده طباطبایی درباره وضعیت انحصار وراثت در این شرایط گفت: بعد از این که مساله انحصار وراثت را پیگیری کردیم، متوجه شدیم که دختر خوانده قاضی منصوری مدعی است و می‌گوید من تنها وارث قانونی آقای منصوری هستم که با این حساب تنها ولی دم مرحوم منصوری، این دختر خانم می‌شود که می‌گوید تمایلی به پیگیری پرونده و شکایت در دادسرای جنایی ندارد. 

این وکیل دادگستری افزود: اگر ایشان تنها ولی دم باشند، دیگر خواهر و برادر قاضی منصوری به عنوان ولی دم نمی‌توانند شکایتی در ارتباط با بررسی این پرونده از نظر جنایی در ارتباط با خودکشی قاضی منصوری داشته باشند. 

علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پیگیری این پرونده خاطرنشان کرد: خانواده دادخواست نفی نسب دادند که در استان خراسان مطرح است و منتظر هستیم تا با انجام کارهای بررسی قانونی، مساله نفی نسب پیگیری شود. 

وکیل برادر قاضی منصوری در این باره تصریح کرد: اگر رای به «نفی نسب» صادر شود، اولیای دم برادر و خواهر قاضی منصوری می‌شوند و می‌توانند موارد را پیگیری کنند، در غیر این صورت دختر خانم ایشان، که در حقیقت دخترخوانده قاضی منصوری است، تصمیم‌گیر است. او هم اکنون می‌گوید تصمیمی برای پیگیری موضوع در دادسرای جنایی ندارد و تنها مدعی ارث و اموال آقای منصوری است. 

علیزاده طباطبایی خاطرنشان کرد که در شرایط فعلی بیشترین درگیری به حوزه «ارث و اموال آقای منصوری» در این پرونده اختصاص دارد.