تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

آخرین اخبار

سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰

6
سرقت کابل های برق درمسجدسلیمان بلای جان مردم

قطعی برق در مسجدسلیمان توسط سارقین کابل

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 7146
  • 30 اردیبهشت 1400 - 10:36
قطعی برق در مسجدسلیمان توسط سارقین کابل

سارقان کابل باعث قطعی برق چند ساعته در برخی از خیابانهای منطقه چاه نفتی،خیابان اصلی آزادی و حینف نژاد درگرمای طاقت فرسای این شهر شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیدبان مسجدسلیمان برق برخی از کوچه‌ها و خیابانهای مرکزاصلی شهر دیشب ساعت حدود ۳صبح  به دلیل سرقت کابل حدود چندساعت درگرمای بیش از ۴۰ درجه این شهرستان قطع شد.

متاسفانه این تبهکاری پردردسر شاید آسیب رساندن به اموال دولتی به نظر آید ولی همه شهروندان به نوعی از آن متضرر می شوند، زیرا با هر سرقت و قطع برق، دستگاه های برقی خانگی بشدت تا سرحد سوختن آسیب می بینند.

سرقت کابل ها و سیم های برق از جمله سرقت هایی است که گرچه آمار آن نسبت به دیگر انواع سرقت چشمگیر نیست، اما به سبب اثر نامطلوب آن بر سیستم ها و تجهیزات نیروی برق کشور یک دزدی خاص محسوب می شود. سرقت سیم های برق عمدتا به یک منظور انجام می گیرد؛ فروش کیلویی کابل های مسی یا آلومینیومی برای ذوب و تبدیل به وسایل دیگر. این بهترین استفاده ای است که می شود از این سرقت برد! به عبارت دیگر این تبهکاری به نوعی کارخرابی است زیرا مثل دیگر سرقت ها مال دزدی ارزشی فی نفسه ندارد و باید تبدیل شود. در واقع سارقان سیم های برق تنها همین استفاده را می توانند ببرند زیرا سیم های تکه تکه شده کاربردی در سیستم های برقی ندارند یا نمی توان دوباره آن را وارد بازار وسایل برقی فروشی کرد!

متاسفانه امروزه دزدی و سرقت با توجه به شرایط اقتصادی افزایش پیدا کرده است . یکی از عواملی که باعث تشدید این امر می گردد، خرید اموال دزدی توسط مالخر از سارقان است.

جرم مالخرها کمتر از دزدها نیست

مال‌خر کسی است که به صورت غیرقانونی کالاهای دزدی، قاچاق یا غیرمجاز را خریداری می‌کند . به عنوان واسطه به کسان دیگری می‌فروشد. خریداران نهایی معمولاً از غیرمجاز بودن کالاها آگاه نیستند. در حقیقت سارقان پس از سرقت اموال باید به نحوی آنها را بفروشند . مالخرها افرادی هستند که این اموال را با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی آنها، خریداری کرده و به فروش می‌رسانند. این عمل در قانون جرم محسوب شده و مالخر به نوعی شریک سارق به حساب می‌آید.

از مسولین نیروی انتظامی تقاضا داریم با مالخرها در این ارتباط شدیدا برخورد شود.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=7146

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.