تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

آخرین اخبار

نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است

10
در گفتگو با مهندس عمادی رئیس ستاد بازسازی شهرستان مسجدسلیمان عنوان شد

رسالت بنیاد مسکن و ستاد بازسازی ساخت منازل برای محرومین و آسیب دیده گان است

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 6114
  • 20 دی 1399 - 9:10
رسالت بنیاد مسکن و ستاد بازسازی ساخت منازل برای محرومین و آسیب دیده گان است

برای شهرک امام رضا علیه السلام تعداد هزار تن با آهن رایگان در نظر گرفته شد تمام این موارد به حساب بنیاد مسکن میبود و افراد صرفاً گواهی دریافت حواله اخذ می‌کردند

دیدبان مسجدسلیمان : به دنبال بروز زلزله در ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ و آسیب‌هایی که به منازل مسکونی مردم مسجدسلیمان در جای‌جای شهرستان وارد شد، ستاد بازسازی شهرستان تشکیل و با هدف احداث منازل زیر نظر بنیاد مسکن برای محرومین به وجود آمد.

درپی وصول برخی شکایات مردمی از روند بازسازی منازل مسکونی، با مهندس روح‌الله عمادی، رئیس ستاد بازسازی شهرستان مسجدسلیمان مصاحبه ای ترتیب دادیم که ماحصل آن بشرح ذیل است :

جناب مهندس عمادی بفرمایید ساخت و ساز و یا تعمیر منازل در شهرستان به چه تعداد است؟

همانطور که میدانید هدف و رسالت بنیاد مسکن و ستاد بازسازی ساخت منازل برای محرومین و آسیب دیده گان میباشد که در این راستا احداث ۱۵۲۰ واحد مسکونی و ۷۵۰۰ واحد تعمیری صورت گرفته است.

بنظر میرسد روند ساخت و یا تعمیر با اختلال و به کندی انجام می گیرد. نظر شما چیست؟

طبیعتا با بالا رفتن قیمت مصالح و افزایش تورم سالانه بالا رفتن سرعت ساخت و ساز و یا تعمیر منازل به وجود آورده است همچنین با بالا رفتن قیمت آهن، هزینه‌های ستاد افزایش یافت. اما با توجه به تعاملاتی که با شهرداری و نظام مهندسی به وجود آمد حتی المقدور با کاهش قیمت در گرفتن در اخذ مجوزهای شهرداری و همینطور قیمت نقشه برای نظام مهندسی مواجه هستیم.

تسهیلات بانکی برای آسیب دیده گان از زلزله چیست؟

برای زلزله زدگان مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی با کارمزد ۵ درصد و وام بلاعوض بین ۲۴ تا ۲۹ میلیون تومان و همچنین وام ۵۰ میلیون تومانی با تنفس سه ساله و کارمزد ۵ درصد اعطاء می شود.

سابق بر این هزینه‌ای بابت سیمان دریافت نمی شد. اما گویا مبلغ ۹۸۰۰ تومان همینک از مالکین اخذ می شود. همچنین شهروندان با مراجعه به کارخانه سیمان به ازای هر پاکت مبلغ ۱۶۰۰ تومان هزینه انبارداری پرداخت می کنند که این موضوعات اعتراضاتی بهمراه داشته است.علت چیست؟

همانگونه که مستحضرید در در ابتدا به ازای هر واحد ۱۶۰ پاکت سیمان به صورت رایگان از کارخانه تولید سیمان همدان واگذار گردید.مبلغ هر کیسه تقریبا ٩٠٠٠ تومان کرایه حمل از همدان به مسجد سلیمان میباشد و تهاتر نیست . همچنین به دلیل اعتصابات کامیون‌داران ظرف سال جاری بین دو تا سه ماه سیمانی به شهرستان از همدان نیامد. بدلیل بعد مسافت پیشنهاد تهاتر به کارخانه سیمان کارون مسجدسلیمان ارائه شد که متاسفانه با عدم پذیرش این کارخانه مواجه شدیم. لاجرم به ازای هر پاکت سیمان مبلغ ۹۸۰۰ تومان از مالکین أخذ شد تا به کارخانه سیمان مسجدسلیمان معرفی شوند.

بر اساس بخشنامه ای که در تاریخ ۵ام آذرماه سال جاری به ستاد بازسازی ارسال شد، وبعلت افزایش هزینه ها برای بنیاد مسکن، مقرر گردید هزینه حمل و انبارداری برعهده متقاضی باشد که به ازای هرپاکت سیمان مبلغ ۱۶۰۰ تومان منظور شد.

خدمات ارائه شده برای شهرک امام رضا علیه السلام چه بوده است؟

برای شهرک امام رضا علیه السلام تعداد هزار تن با آهن رایگان در نظر گرفته شد تمام این موارد به حساب بنیاد مسکن میبود و افراد صرفاً گواهی دریافت حواله اخذ می‌کردند. در فاز نخست تعداد ۱۳۵ قطعه زمین ۳۰۰ متری با طرح دو طبقه و هر قطعه ۴ واحدی مجموعا ۵۴۰ واحد برای احداث در نظر گرفته شد و بعد از گروه‌بندی متقاضیان با نظارت فرمانداری، عملیات خاکبرداری، پی ریزی، احداث ستون و سقف و نصب سایر تجهیزات و لوله کشی صورت گرفته و ان شاء الله در آینده ای نه چندان دور شاهد اتمام این فاز خواهیم بود.

آیا کیفیت سیمان تحویلی در مسجدسلیمان با آنچه در همدان تحویل می گردد تفاوت دارد؟ برخی متقاضیان این محصول را نامرغوب قلمداد می‌کنند؟

از نظر تیپ تولیدی قطعا اختلاف وجود دارد. سیمان کارخانه همدان تیپ ۲ و سیمان کارون تیپ ۵ میباشد.هرکدام از این محصولات برای منطقه و شرایط آب و هوایی خاصی تولید میگردد. ما پس از ارسال محصولات به آزمایشگاه خاک و اخذ تاییده اقدام به معرفی متقاضیان به کارخانه و صدور حداله نمودیم و قطعا سیمان کارخانه مسجدسلیمان از کیفیت لازم برخوردار است.

و سخن آخر؟

محرومیت در مسجدسلیمان برای ما ناشناخته نیست. تمام تلاش ستاد بازسازی خدمت به مردم این دیار است. طبیعتا در این راه نقصان و کاستی هایی نیز وجود دارد. لذا ضمن دعوت همه متقاضیان به صبر و شکیبایی و البته پیگیری مداوم همراه با مستندات، در تلاش هستیم زمینه ای برای تسهیل در ارائه خدمات فراهم کنیم و در اسرع وقت غالب پروژه ها را به اتمام برسانیم.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=6114
  • نویسنده : محسن زمان پور
  • منبع : دیدبان مسجدسلیمان
  • بدون دیدگاه

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.