تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024

آخرین اخبار

سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰ مسابقات قهرمانی کشوری کراسفیت برای حضور در مسابقات جزیره کیش برگزار شد افتتاح دکل مخابراتی روستای میدان طیاره و برخورداری ٨ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول در شهرستان مسجدسلیمان جشنواره خیریه به میزبانی مجموعه بزرگ اقبال نخبگان خوزستان برگزار گردید+تصاویر علی عسگر ظاهری عبده وند به عنوان نماینده حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل معرفی شد انتشار لیست نهایی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز بیانیه‌؛ سکوت اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات مجلس دوازدهم افتتاح گالری و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری با حضور ۶۰ صنعتگر در شهرستان مسجدسلیمان تقدیر از بانوی مسجدسلیمانی در همایش ۱۲۰ کارآفرین خودساخته کشور برای تقویت فن بیان روی کدام مهارت‌ها وقت بگذاریم؟ / آموزش سخنوری با معجزه بیان محدود کردن حق انتخاب مردم به “ناجمهوریت نظام” ختم مى‌شود/ انتخابات از معنا تهی شده اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان درخصوص گمانه زنی های رد یا تایید کاندیداها در فضای مجازی/هیچ لیست جدیدی به فرمانداری ارسال نشده است/همشهریان محترم اخبار را از منابع موثق دنبال کنند

6

دستورالعمل وزرات بهداشت برای محرم

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 4 دقیقه
  • کد خبر : 4085
  • 14 مرداد 1399 - 9:27
دستورالعمل وزرات بهداشت برای محرم

اولین جلسه کمیته مشترک وعاظ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر دوشنبه در حالی برگزار شد که طی آن دستورالعمل مدنظر وزارت بهداشت شرح داده شد.

دیدبان مسجدسلیمان:اولین جلسه جلسه کمیته مشترک وعاظ ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر روز گذشته دوشنبه ١٣ مردادماه برگزار شد. در این جلسه دستورالعمل‌های مدنظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ایام محرم که توسط دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر اعلام شد:
١. دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف ۱.۵ متر)
۲. زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسمات و محافل ضروری و مهم ترین عامل کنترل شیوع کرونا است.
۳. افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.

۴. برگزاری مراسمات در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیط‌های بسته می‌بایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود.(هر چقدر ارتفاع سقف محیط‌های بسته بلند تر باشد مثل ۶ یا ۸ متر، به فضای باز نزدیک تر می‌باشد. مسئله اصلی تهویه هوا است.)
۵. حرکت هیأت‌ها از یک هیأت به یک هیأت دیگر و تجمع هیأت‌ها، یکی از عواملی است که به شدت در انتقال کرونا موثر است و نباید صورت بگیرد.
۶. جهت زنجیر زنی در دسته‌های عزاداری، حتما از زنجیر‌های شخصی استفاده شود و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیرها بین افراد دست به دست نشود.
۷. استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات به دلیل تحرک بالای افراد و تجمع افراد یکی از عوامل انتقال کرونا است و نباید صورت بگیرد.
۸. تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند.
۹. حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مومنانه و توزیع مواد غذایی درب منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌های بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرف‌های یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد.
۱۰. مهم‌ترین مسئله که در مورد عزاداری‌ها هنوز به اتفاق نرسیده ایم، برگزاری مراسمات در محیط بسته به مدت بیش از یک ساعت می‌باشد.

توصیه‌ها و توجهاتی که دکتر رئیسی به آنها اشاره کرد:
۱. در ایام محرم شهر سفید و زرد و قرمز نداریم، دستورالعمل‌ها برای تمام شهرها یکسان است و در تمام کشور مراسمات برگزار خواهد شد.
۲. هرچه قدر به برگزاری بیشتر هیأت‌ها کمک کنیم، بهتر است. چون در صورت کم کردن تعداد مراسمات، تجمع مردم بیشتر خواهد شد و در صورت تعدد مراسمات تجمع کمتر خواهد شد.
۳. تنها مسیر ورود کرونا از طریق چشم و دهان و بینی است و ضدعفونی محل مراسمات بصورت مقطعی اثرگذار است. مهم ترین نکته در کنترل شیوع کرونا التزام به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.
۴. توصیه ما به کوتاه کردن مراسمات عزاداری حتی در محیط‌های باز است.
۵. تا می‌شود نذورات مردم نسبت به چای و شربت به نذر توزیع ماسک بین عزاداران تبدیل شود.

ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی ماه محرم تا هفته آینده

به گزارش ایسنا، دکتر علی ماهر، معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با برگزاری تجمعات به دلیل تاثیرگذاری مستقیم بر افزایش شیوع بیماری موافق نیست، گفت: با این حال در زمینه برگزاری مراسم ها و عزاداری‌های ماه محرم بر ما تکلیف شده که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط را تهیه و تدوین کنیم که در این راستا از آنجا که هر استان مراسم خاص خود را دارد، پروتکل‌ها باید بر این اساس تدوین شود.

وی با بیان اینکه پروتکل های برگزاری مراسم ماه محرم هنوز نهایی نشده است، گفت: از آنجاکه مراسم به صورت ملی و در همه کشور برگزار می‌شود، پروتکل‌ها و آئین‌نامه شیوه برگزاری مراسم احتمالا تا هفته آینده به صورت سراسری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود و تهران نیز مانند بقیه کشور، تابع ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست.

ماهر با تاکید بر اینکه پروتکل‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که حداقل مشکل را داشته باشد، عنوان کرد: از آنجاکه هر استان مراسم و سنت خاصی برای برگزاری مراسم ماه محرم دارد، لذا ستادهای استانی مقابله با کرونا نیز در تدوین پروتکل‌های بهداشتی درگیر هستند ولی آیین نامه نهایی از سوی ستاد ملی ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده که کمترین تجمعات در مراسم عزاداری وجود داشته باشد، اظهار کرد:‌ مراسم عزاداری در هیئت‌ها باید با بیشترین فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، چراکه قاعدتا هرچقدر میزان تجمعات در هیئات‌ها کمتر باشد، خطر ابتلا و شیوع کرونا نیز پایین‌تر است.

ماهر با بیان اینکه میزان شیوع بیماری تا حد زیادی به رفتار خود مردم بستگی دارد، گفت: در این راستا از مردم می‌خواهیم که با حداکثر محافظت از خود و دیگران مراسم‌ها و عزاداری‌های ماه محرم را برگزار کنند و اگر فکر می‌کنند به هر دلیلی سلامت‌شان به خطر می‌افتد نباید اقدامی در این راستا انجام دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر تمام تجمعات از جمله تجمعات مذهبی بر عهده استانداری‌ها و معاونت‌های انتظامی و امنیتی استانداری‌ است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همگی باید تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم، بنابراین نباید بر عزاداری درون محیط های بسته اصرار شود، بلکه می‌توان جایگزین‌هایی مانند هر خانه یک حسینیه و یا برگزاری مراسم با تعداد پایین در فضاهای باز را در نظر داشت.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای شهر تهران درخاتمه با بیان اینکه شهر تهران در رابطه با شیوع کرونا وضعیت خوبی ندارد، گفت: متاسفانه طی ۲۰ روز گذشته هر روز بر تعداد بیماران در بیمارستان‌ها اضافه شده و اگرچه محدودیت‌هایی مبنی بر ترددها، اماکن عمومی، اجبار در پوشیدن ماسک و غیره مقرر شده ولی هنوز برای قضاوت درباره تاثیر این محدودیت ها بر کاهش بار بیماری زود است.

 

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=4085

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.