پایگاه خبری دیدبان مسجدسلیمان: بررسیهای سرویس دادهکاوی ایرنا نشان میهد که میزان مطالب منتشر شده در رابطه با ویروس کرونا و شیوع آن در کشور، رفته رفته کاهش یافته و در ماه فروردین روز به روز کمتر شده است.
اما آیا کاهش مطالب منتشر شده در رابطه با کرونا در شبکههای اجتماعی به معنای بیاهمیت شدن آن نزد مردم است
مطابق با نظرسنجی ایسپا در دو تاریخ ۱۶ تا ۱۹ فروردین و ۲۴ تا ۲۷ فروردین، موافقت مردم با تداوم خانهنشینی و محدودیت رفت و آمد از ۷۵.۵ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.
بنابراین، همانگونه که در شبکههای اجتماعی میزان مطالب منتشر شده در مورد کرونا کاهش یافته و مردم کمتر در این رابطه صحبت میکنند و به آن توجه نشان میدهند، به همان صورت نیز مطابق با نظرسنجیها، موافقت مردم مبنی بر ادامه خانهنشینی نیز کاهش یافته است.
البته یافتههای فوق در شبکههای اجتماعی را نمیتوان فقط به معنای کاهش حساسیت تلقی کرد. بلکه عادت کردن به مواجهه با کرونا و زندگی کرونایی نیز یکی دیگر از عوامل کاهش محتوا در مورد کرونا در شبکههای اجتماعی است