تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024

آخرین اخبار

سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰

11
بقلم ویکتوریا دقیقیان نویسنده و فعال اجتماعی

بحران مدیریتی در شورای شهر مسجدسلیمان

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 3630
  • 26 تیر 1399 - 5:55
بحران مدیریتی در شورای شهر مسجدسلیمان

شورای شهر با توجه به عملکرد ۳ ساله‌اش چنین به نظر می‌رسد که از وظایف ذاتی و قانونی خود بازمانده است و از سوی دیگر کارنامه و پشتوانه شفافی از عملکرد خود را به مردم ارائه ننموده و…

دیدبان مسجدسلیمان : توسعه خدمات شهری در جامعه به عنوان یک اصل غیر قابل انکار می باشد و تحقق این امر پویایی و نشاط اجتماعی و رضایتمندی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

شورای شهر با توجه به عملکرد ۳ ساله‌اش چنین به نظر می‌رسد که از وظایف ذاتی و قانونی خود بازمانده است و از سوی دیگر کارنامه و پشتوانه شفافی از عملکرد خود را به مردم ارائه ننموده و شاید به خاطر ندارند مردم در صف های طولانی رای ،با هزاران امید ایستادند و به آنها رای دادند تا نمایندگانی انتخاب شوند که در عمران و آبادانی شهر تأثیرگذار باشند. اما بعضاً مشاهده می شود فرد منتخب پس از نشستن بر کرسی شورا خود را مبرا از رای مردم و نظارت آنها دانسته و فامیل ها را دور خود جمع کرده و نهاد شورا و تفکر یک جریان که حاصل تلاش مردمی است که به او رای داده‌اند را به پوچی بکشاند، غافل از این که حفظ جایگاه و اساس نهاد شورا از منافع فردی و گروهی و جناحی ما مهم‌تر است.

پس از گذشت سه سال و عدم گزارش کامل به مردم و با توجه به توصیه‌ها و تذکرات مستقیم و غیرمستقیم، چه در رسانه‌ها و سایت‌های مجازی و چه در تریبون‌های رسمی که تاکنون به آنها داده شده است وقت آن رسیده است که شورای شهر به عنوان اتمام حجت و قاطعیت تمام در حرکتی جمعی و منسجم اصلاح رویه گذشته را صادر نماید.

سه سال در انتظار تشکیل کمیسیون نامگذاری معابر و خیابان‌های شهر بوده‌ایم که متاسفانه حاصلی نداشت و بقیه پروژهای نیمه کاره، و به طورکلی شهر در رکود و توقف عملیاتی به سر می برد.

آش دستپخت شورای شهر و شهرداری به قدری شور است که صدای مردم و مسئولین را درآورده و کار به نوشتن طومار و امضا و انحلال شورا کشیده است که نشانه خستگی شهروندان را از وضعیت موجود بیان می دارد. تا چهارمین سال مأموریت شورای پنجم شاهد ابلاغ های متعدد شهرداری و سرپرستی شهرداری بوده ایم.

حال عملاً مردم شهر چنین سوالاتی را مطرح می‌کنند که آیا سرپرست جدید شهرداری قادر به بهبود بخشیدن این اوضاع نابسامان میباشد یا خیر؟ آیا چرخ در گل مانده مدیریت شهری را خارج می کند و قادر به تحرک و فعالیت بخشی به بدنه و مدیریت شهری است؟ و این سونامی بحران مدیریتی در شورا و شهرداری به پایان خود رسیده است؟ آیا در یک سال باقی مانده هنر مدیریتی را در شهرداری مشاهده خواهیم نمود که پروژه‌های قبلی مطرح شده را کامل نمایند، یا همچنان در حاشیه و اتلاف وقت خواهد گذشت.

هر چند روش آنها در طول ایامی که گذشت نخ‌نما شده است و شاید خاصیتی ندارد اما امیدوارم با توکل به خدای سبحان، عزیزان در شورای شهر ضمن اصلاح امور به گونه‌ای رفتار کنند که باعث بد اخلاقی در جامعه نشود و عملاً پاسخگویی موکلین خود باشند.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=3630
  • نویسنده : ویکتوریا دقیقیان
  • منبع : دیدبان مسجدسلیمان
  • يک دیدگاه

نظر دهید:

  1. سلام
    تازمانی که شهربی صاحب دست قوم وقوم گرایی باشه همینه شهرمسجدسلیمان همه مسولین شهررایه نون رسونده ومردم رونابود ای کاش به اندازه ۱۰درصدمسولین دزفول غیرت داشتین خدامیدونه رومون نمیشه بگیم مسجدسلیمانی هستیم آرزوی خجالتی وروسیاهی برای مسولین شهرم هستم همچو ن اینها براشون عروسیه

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.