تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

آخرین اخبار

سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰

11
به قلم کیوان بابادی ، شهروند اهواز

استخدام و تخصص گرایی در شهرداری با نگاهی نو برای اهواز

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 7365
  • 20 خرداد 1400 - 11:20
در حالیکه نیروهای متخصص و تحصیلکرده به دنبال کار در ادارات و نهادهای مختلف هستند ، شهرداری اهواز می تواند با استخدام نیروهای زبده، به چابک سازی و پویایی خود کمک کند . این تابع شرایطی است که خلاف قوانین جاری در شورا و شهرداری ها نیست

دیدبان مسجدسلیمان : سالهاست که کمبودها و نقصان خدمات در شهرداری های اهواز، تاب و توان مراجعین را ربوده و ارباب رجوع برای رسیدن به یک امضاء ، گاهی باید ساعتها منتظر حضور کارمندان در اتاق باشند . 

بنظر می رسد جای مالکین و مستاجرین عوض شده است . گویی برخی فراموش کرده اند مردم ولی نعمتان اصلی این کشور هستند و معنای کلمه ارباب رجوع هم چیزی جزء این نیست . میتوان گفت مشکل در جذب نیروهای فرمایشی و عدم گزینش صحیح در استخدام افراد است . کسانیکه بدون گذراندن ابتدایی ترین دوره های آموزشی و نیاموختن بروکراسی اداری به محض ورود به شهرداری ، خود را دارای چنان جایگاه رفیعی میپندارند که گویی آسمان دهان باز کرده و ایشان نزول اجلال فرموده اند . 

مشکلات شهرداری ها به دلیل چالش بین دو حوزه اجرا و نظر است . کشور ما امروزه در مرزهای علم و دانش به ویژه در حوزه های فنی پیشرفت های قابل توجهی داشته، اما عملا آنچه در اهواز اجرایی می شود با نیم قرن عقب ماندگی همراه است که مهمترین دلیل آن شکاف عمیق میان محیط اجرایی و نظری است .

همانگونه که میدانید لایحه استخدامی شهرداری ها مصوب بیست و سوم آبان ماه سال ۱۳۹۵ ، با هدف چابک سازی و انعطاف پذیری در حوزه اداری و استخدامی شهرداری ها و به منظور پاسخگویی به نیاز روز شهرداری ها برای کلان شهرها به تصویب هیئت محترم وزیران رسید . قابلیت جذب نیروهای متخصص و توجه به آموزش این افراد در نظام اداری از جمله برنامه های پیش بینی شده در این لایحه است . 

در استخدام نیروها در شهرداری اهواز لزومی به سفارش از سوی اعضای شورای شهر و یا استفاده از رانت های موجود در بدنه شهرداری و حتی خارج از آن نیست . آنچه مسلم است این است که میتوان با برگزاری آزمون های جامع و ارائه درخواست آزمون به سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ مجوزهای لازم منضم به لایحه یاد شده ؛ در حوزه شهرداری ها به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرده و علاوه بر کارآفرینی از وجود نیروهای متخصص در شهرداری نیز بهره جست . بجای فربه سازی شهرداری ها و استخدام نیروهای غیر متخصص که مانع از پویایی سیستم می شوند ؛ می توان با نگاهی نو برای اهواز باب جدیدی از نحوه جذب نیرو به روی شهرداری ها گشود . توجه به تنوع ، گستردگی و پیچیدگی وظایف شهرداریهای مختلف لزوم استفاده از نیروهای با کیفیت را آشکار می سازد .

بدیهی است با وجود نیروهای خلاق و آموزش دیده ، سرعت ارائه خدمات افزایش می یابد و همشهریان ساعتها در قسمت های مختلف شهرداری برای گرفتن یک امضاء وقت خود را تلف نمی کنند . 

برای ساختن شهری خوب باید شهرداری ها را به نیروهای متخصص و توانمند تجهیز کرد تا عملا شاهد رشد و شکوفایی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان باشیم . نگاه مان را تازه کنیم . 

کیوان بابادی

شهروند اهواز

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=7365
  • نویسنده : کیوان بابادی
  • منبع : دیدبان مسجدسلیمان
  • بدون دیدگاه

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.