تاریخ : شنبه, ۳ آبان , ۱۳۹۹ 8 ربيع أول 1442 Saturday, 24 October , 2020

آخرین اخبار

پیام تسلیت دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی نرگس محمدی از زندان آزاد شد ثروتمندترین رئیس جمهور ایران چه کسی بود؟ ۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند اطلاعیه بازگشایی مدارس ستاد پروژه مهر استان خوزستان ثبت رکورد جهانی جابجایی کامیون با دندان توسط ابرانسان‌های خوزستانی تصاویر+فیلم خبر خوب برای مردم/یارانه معیشتی کی واریز می‌شود؟ آغازسال تحصیلی ازروزشنبه ۱۵ شهریوربا حضور دانش آموزان درمدرسه جلوس نوید شعبانی بر کرسی شهردار مجلس به مدرس خیابانی رای اعتماد نداد مکلف به تمکین از تصمیم ستاد کرونا در برگزاری مراسم محرم هستیم عروس بیروت که فیلم عروسی‌اش در لحظه انفجار جهانی شدعکس +فیلم پیام مدیر مسئول پایگاه خبری دیدبان مسجدسلیمان به مناسبت روز خبرنگار مدیریت آبفا مسجدسلیمان، اصلاح یا تغییر؟ مصاحبه سرپرستار بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ۲۲ بهمن با برنامه شبهای کارون آغاز ثبت‌نام پذیرفته شدگان کارشناسی دانشگاه پیام نور نشست ویدئوکنفرانس رییس دانشگاه پیام نور با روسای استانی اجرای برنامه ی پیاده روی بزرگ سه شنبه های سبز بدون خودرو مسائل قانونی درخصوص نفقه را بیشتر بدانید چهارمین جشنواره نانوی به میزانی دانشگاه پیام نور کرج به صورت مجازی برگزار شد چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو به صورت الکترونیکی به میزبانی دانشگاه پیام نوردر استان البرز آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور از امروز/ ثبت نام با ۵۰ درصد شهریه حریق افتاده به جان منطقه سرگچ روستای کریم آباد با کمک پرسنل آتش نشانی سد و نیروگاه مسجدسلیمان اطفاء شد. قابل توجه پذیرفته شدگان جدید دانشگاه پیام نور استان خوزستان مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از اعلام مراحل اخذ کالا کارت دانشجویان خبر داد و گفت: کلیه دانشجویان برای اخذ کالا کارت دانشجویی و خرید تجهیزات آموزشی مورد نیاز خود باید ضمن مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور و طی مراحل ذیل نسبت به دریافت کالا کارت اقدام نمایند. پیام تبریک و قدردانی رئیس هیئت کونگ‌فو شهرستان مسجدسلیمان ازپرسنل اداره ورزش و جوانان شروع بکار ۵۱ ایستگاه آوای ورزش در همسایگی در  استان خوزستان وزیر ارتباطات:اختصاص اینترنت به اساتید دانشگاهی و دانشجویان در سراسر کشور اجرای نمایش تعزیه در روز شهادت امام رضا(ع) در محل آستان مقدس شهدای گمنام نفتک برگزار شد. موسسه نشاط گستران جوان زاگرس اولین سمن ورزشی در مسجدسلیمان انتخاب مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی آزادگان مسجدسلیمان درگیری طایفه ای در اهواز سه کشته برجای گذاشت پیام تبریک مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان بمناسبت هفته تربیت بدنی پیام تبریک ریاست هیئت ورزشهای همگانی شهرستان مسجدسلیمان بمناسبت هفته تربیت بدنی ماجرای قربانی شدن کودکی به علت چالش مومو در اهواز چیست؟

1

تقویت مفاصل با تمرینات قدرتی و کششی /چاقی، تلفن‌همراه و کامپیوتر بلای جان مفصل‌ها!

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 464
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
تقویت مفاصل با تمرینات قدرتی و کششی /چاقی، تلفن‌همراه و کامپیوتر بلای جان مفصل‌ها!

پایگاه خبری دیدبان :آسیب دیدن مفاصل علل متفاوتی دارد و می‌توان به عوامل مختلفی از جمله چاقی، تلفن‌همراه، کفش نامناسب، بدخوابیدن، استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و مواردی از این دست اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود تاثیر متفاوتی در آسیب‌رسانی به مفاصل دارد. یکی از اصلی‌ترین علل آسیب‌دیگی مفصل‌ها اضافه وزن و چاقی است؛ […]

پایگاه خبری دیدبان :آسیب دیدن مفاصل علل متفاوتی دارد و می‌توان به عوامل مختلفی از جمله چاقی، تلفن‌همراه، کفش نامناسب، بدخوابیدن، استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و مواردی از این دست اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود تاثیر متفاوتی در آسیب‌رسانی به مفاصل دارد.

یکی از اصلی‌ترین علل آسیب‌دیگی مفصل‌ها اضافه وزن و چاقی است؛ به طوری که هر کیلوگرم اضافه وزن فشاری معادل چهار کیلوگرم بر مفاصل شما وارد کرده و موجب آسیب می شود و در عین حال استفاده بیش از اندازه از تلفن‌همراه هم به مفاصل گردن، شانه‌ها و هم به مفاصل انگشتان آسیب می رساند.

کفش ورزشی نامناسب دیگر عاملی است که در آسیب‌دیدگی مفاصل اثر گذار بوده و باید برای انجام ورزش‌های متفاوت، کفش‌هایی با خصوصیات ویژه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کیف سنگین اگر روی یک شانه قرار گیرد بر مفاصل و عضلات شانه و کتف و کمر فشار می آورد و موجب آسیب‌دیدگی مفصل‌ها می‌شود و مورد دیگر کفش پاشنه بلند است که موجب انتقال وزن به جلو شده و بر مفاصل انگشتان، مچ‌پا، زانوها، مفاصل ران و کمر فشار می آورد.

همچنین استفاده از عضلات و پوزیشن نامناسب در حین بلند کردن اجسام موجب فشار به مفاصل و عضلات می شود و خوابیدن به شکل دمر روی مفاصل و عضلات گردن و ستون فقرات فشاری را وارد کرده که موجب آسیب‌دیدگی افراد در ناحیه مفصل خواهد شد.

انجام کشش عضلانی در طول روز که شامل کشش منظم در فواصل کار روزانه است باعث تقویت عضلات و تاندون‌ها می شود و انجام تمرینات قدرتی موجب تقویت عضله و بهبود تراکم استخوان و پایداری بهتر مفاصل می‌شود.

کشیدن و جویدن تنباکو موجب نرسیدن خون به استخوان‌ها، مفاصل و کم شدن تراکم استخوان می شود و خواب نامناسب، ناکافی و بد موجب افزایش التهاب در بدن شده و در دراز مدت بر روی مفاصل اثر می گذارد.

ضمن اشاره به موارد فوق به عنوان عوامل اثرگذار در آسیب‌دیدگی مفاصل، استفاده طولانی مدت از کامپیوتر را به عنوان یک مسئله شایع در بین افراد مختلف و به ویژه کارمندان دانست و اظهار کرد: هر یک ساعت از پشت کامپیوتر برخیزید و چند قدم راه رفته و چند حرکت کششی انجام دهید.

همچنین؛ پوزیشن نامناسب در هنگام نشستن مورد دیگری است که موجب فشار روی مفاصل و عضلات ران‌ها و کمر می شود و انجام ورزش با درد به ویژه در ناحیه شانه آسیب به عضلات و مفاصل را رقم می‌زند، بنابراین حرکت ورزشی نباید در فرد ایجاد درد کند. تکنیک نامناسب در هنگام ورزش به مفاصل و عضلات فشار و آسیب وارد می کند.

لینک کوتاه : http://didebanmis.ir/?p=464

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.